Νέα Οικονομία και Επιχειρηματική Επιτυχία: οι 6 ερωτήσεις που οφείλεις να απαντήσεις

Written by Super User
Category: Διοίκηση
on 11 Αύγουστος 2015
Εμφανίσεις: 707
eksagwges

Η Νέα Οικονομία έχει δημιουργήσει νέες συνθήκες και παίζει σύμφωνα με τους δικούς της όρους. Πολλά πράγματα που γνωρίζαμε για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, θεωρούνται παρωχημένα και εμφανίζονται συνέχεια νέα εργαλεία που βοηθάν σε αυτήν την κατεύθυνση.

Μπορεί να γνωρίζεις τα πάντα γύρω από τον κλάδο σου και τις καλύτερες τακτικές για να είσαι πιο ανταγωνιστικός. Μπορεί να γνωρίζεις τις τάσεις της αγοράς, ποιος είναι ο παλμός της, ποιοι οι κύριοι ανταγωνιστές σου. Αν όμως δεν έχεις μια καθαρή εικόναγια το πού πας, δηλ. μια ξεκάθαρη στρατηγική για την επιχείρηση σου, τότε οι τακτικές αυτές είναι άχρηστες. Είναι σαν να κοιτάς τη βροχή μέσα από το παράθυρο, σαν να είσαι ένας καλός παρατηρητής αλλά όχι ο "δράστης", δηλ. αυτός που προκαλεί δράση :-)

Αν θέλεις πραγματικά να πετύχεις και να συνδυάσεις τις γνώσεις, τις νέες τάσεις και τις εμπειρίες στο κλάδο σου και γιατί όχι, να καινοτομήσεις – χωρίς να είναι αυτός αυτοσκοπός απαραίτητα- τότε πρέπει να κάνες το δικό σου στρατηγικό πλάνο και να δεσμευτείς να το υλοποιήσεις.

Και επειδή όλοι μιλάνε για στρατηγική, χωρίς να δίνεται ένας σαφής ορισμός, θα παραθέσω έναν ορισμό που έχει δώσει ο Michael Porterγια την στρατηγική που λέει ότι πραγματική στρατηγική είναι να είσαι διαφορετικόςκαι να επιλέγεις να δραστηριοποιήσε με πολύ μοναδικό τρόπο σε σχέση με αυτό που κυριαρχεί στην αγορά. Μιλάει με λίγα λόγια για ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Είναι σαν να θεωρεί την στρατηγική σαν ένα παιχνίδι, που ξέρεις πού θέλεις να παίξεις (market) αλλά και τον τρόπο για να νικήσεις: να είσαι δηλ. τεκμηριωμένα ξεχωριστός (strategic competetive advantage).

O επιχειρηματίας χρειάζεται εργαλεία αλλά και ανθρώπους ειδικούς(advisory boards, business coaches, strategists κτλ) που θα τον βοηθήσουν να οργανώσει και να στήσει μια σύγχρονη στρατηγική εξοικειωμένη με τους τρόπους που αναπτύσσονται πια οι σύγχρονες επιχειρήσεις μέσω communities και διαφόρων social movements. Να διαμορφώσει δηλαδή το πλαίσιο εκείνο της δημιουργίας και της συνεκτικότητας των πόρων και των πηγών που έχει στην διάθεση του για να οδηγήσει την επιχείρηση του στην επιτυχία.

Αν θέλεις να ξεκαθαρίσεις τις σκέψεις σου και να υιοθετήσεις ένα πλαίσιο διαμόρφωσης ξεκάθαρης στρατηγικής, τότε απάντησε τις εξής 6 ερωτήσεις:

  1. Ποιο είναι το όραματης επιχείρησης σου που συνδέεται άμεσα με την βελτίωση της ζωήςτων πελατών σου και της κοινότητας που σε ακολουθεί (αποκωδικοποίησης της σχέση Pain/Gain & Need/ Solution, που εξηγεί το λόγο ύπαρξης του προϊόντος σου στην αγορά); Υπάρχει κάποιος τρόπος που μετράς αυτήν σου την επιτυχία (γιατί για επιτυχία πρόκειται όταν βελτιώνεις την ζωή του κοινού σου);

  2. Τι εναλλακτικέςαναζητούν οι δυνητικοί σου πελάτες για την ικανοποίηση των αναγκών ή την επίλυση των προβλημάτων τους και σε ποιο σημείο μπορείς να ανοίξεις διάλογο μαζί τους;

  3. Σε αυτόν το διάλογοπου μπορεί να αναπτυχθεί, τι το ξεχωριστόείναι αυτό που προσφέρεις εσύ;

  4. Τι είναι αυτό που προκαλεί δέσμευση(engagement) με το κοινό σου; πως παρουσιάζεις το ξεχωριστό αυτό που έχεις που ενθουσιάζει;

  5. Ποια είναι τα ξεχωριστά, τα ολόδικα σου τάλαντα, τα δυνατά σου σημειά, τα σημεία της Μοναδικότητας σου(ως επιχειρηματία) που η επιχείρηση σου επενδύει σε αυτά για να ελκύσει πολλούς νέους πελάτες;

  6. Ποια είναι τα συστήματαεκείνα που ακολουθείς στο marketing, στις πωλήσεις, στο management της επιχείρησης σου που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να ενισχύσεις και να υποστηρίξειςτα δυνατά σημεία της επιχείρησης σου και να τα αναβαθμίσεις;

Το θέμα της διαμόρφωσης στρατηγικής πάντα είναι καίριο και απασχολεί. Όμως καλό είναι να έχουμε στο μυαλό μας ότι είναι μια δυναμική διαδικασίαπου μέσα στο χρόνο εξελίσσεται καθώς τα πάντα ρει και ουδέν μένει, όπως λέει ο Ηράκλειτος και αναλύσαμε σε άλλο άρθρο παλιότερα. Η επανάληψηδεν είναι μόνο η μητέρα της μάθησης αλλά και της διαμόρφωσης καλής και ευέλικτης στρατηγικής. Καθώς στην αγορά όλα εξελίσσονται ραγδαία, οφείλουμε να είμαστε σε ετοιμότητακαι να απαντάμε συχνά πυκνά τα ίδια ερωτήματα, που αναφέρθηκαν παραπάνω.
Στην Νέα Οικονομία επιβάλλονται δυο πράγματα:

  1. αφενός να μπορείς να έχεις στρατηγικό τρόπο σκέψηςκαι

  2. αφετέρου να έχεις την προθυμία να κάνεις αλλαγέςστο πλάνο σου.

Η επιτυχία είναι ένας δρόμος που ξέρεις τον προορισμό και την αφετηρία αλλά εντωμεταξύ τα "μεταφορικά μέσα" που θα χρησιμοποιήσεις μπορεί να αλλάξουν, νέοι δρόμοι και νέοι σταθμοί να εμφανίζονται και η διαδρομή να διαμορφώνεται ανάλογα με την δική σου θέληση. Σταθερά μόνο μένουν η αφετηρία και ο προορισμός. Όλα τα άλλα μεταβάλλονται. Το ίδιο και η στρατηγική σου.

Το καλοκαίρι προσφέρεται για ανασχεδιασμό και επαναπροσδιορισμό. Στην αρχή του χρόνου, είχα παραθέσει 4 άρθρα που σε προ(σ)καλούσα να τα ακολουθήσεις για να επανασχεδιάσεις την επιχείρηση σου:
Στο πρώτο μέρος του άρθρουείδαμε ότι πρέπει να αντιμετωπίζεις την επιχείρηση σου σαν άνθρωπο και ότι αν δεν απομακρύνεις τους λόγους που εμποδίζουν την επιχείρηση σου να αναπτυχθεί, δεν μπορείς να ελπίζεις σε ένα καλύτερο, επιχειρηματικά, μέλλον. Στο δεύτερο μέρος του άρθρουσε προτρέπω να ξαναθυμηθείς τον όραμα σου, να το αναθερμάνεις και να το συνδέσεις με ένα μεγάλο αλλά δύσκολο στόχο για το 2014 καθώς και να καταγράψεις τις προτεραιότητες σου για την επίτευξη αυτού του στόχου. Στο τρίτο μέρος του άρθρου, σε ενθαρρύνω να κατατάξεις τις προτεραιότητες αυτές σύμφωνα με την μεθοδολογία των εννιά πυλώνων, που προσωπικά χρησιμοποιώ για να καθοδηγηθώ αποτελεσματικά τους πελάτες μου. Στο τέταρτο μέρος του άρθρου, σε προσκαλούσα να συνεργαστείς μαζί με τους ανθρώπους της επιχείρησης σου και να τους κάνεις συνδημιουργούς.

Μιας και φτάνουμε στο τέλος του πρώτου μισού του 2014, σε καλώ να σκεφτείς και να κάνεις έναν απολογισμό για το πώς εξελίχθηκε το πλάνο σου έως τώρα, πως κινήθηκε η αγορά σου, ποιες ευκαιρίες αντιμετώπισες, ποιες προκλήσεις, ώστε το δεύτερο μισό του 2014, να προχωρήσεις ανανεωμένα με εστίαση στο πλάνο σου. Μην ξεχνάς ότι η Νέα Οικονομία, τιμωρεί/ απειλεί με αποκλεισμό ή αφανισμό αυτούς που αρνούνται ή αποτυγχάνουν να κάνουν μια στοιχειώδη στρατηγική. Ακόμα και αν μέχρι τώρα, σε δυσκόλευε η διαδικασία, ποτέ δεν είναι αργά, ξεκίνα από σήμερα και θα δεις ότι μέχρι το τέλος του έτους, μπορεί να έχεις κάνει πολλά και σημαντικά βήματα για την ανάπτυξη και την πρόοδο της επιχείρησης σου.

Σουσάνα Κάλφα για το epixeiro.gr